Қазақстандағы медбикелер үшін жоғары білімнің әлеуетін арттыру және оның маңыздылығы

Қазақстан ұлттық денсаулық сақтауды трансформациялау үрдісінде, ол мейірбике ісінқайта құруды қамтиды. Бұл реформаға медбикелерді енгізу өмірлік маңызды, өйткені медбикелер реформаланған денсаулық сақтауды енгізуге ықпал ететін медициналық көмек көрсету бойынша бірегей позицияны алады.

Ағымдағы міндет Қазақстандағы трансформацияланған денсаулық сақтауды іске асыруда мейірбикелік білім беру мен тәжірибенің рөлін анықтау және одан кейін пайдалану болып
табылады. Алайда, технологиялық прогреске және халық денсаулығының өсіп келе жатқан қажеттіліктеріне байланысты қазіргі уақытта, егер клиникалық жағдайларда дәстүрлі практикаға және мейірбикелік білімнің алдыңғы үлгілеріне сүйенетін болса,
жоғарыда аталған міндет іске асырыла алмайды (Halstead, 2012). Жаңа құзыреттер қажет. Тиісінше, мейірбикелік жоғары білім және мейірбике факультеті саласындағы әлеуетті арттыру басым болуы тиіс.

Мейірбикелік жоғары білім беру және мейірбике факультеті саласындағы әлеуетті арттыру;  Қазақстан Республикасында мейірбикелік істі 2020 жылға дейін дамыту жоспарында; (Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау
министрлігі, 2015) көрсетілгендей, Қазақстандағы мейірбикелік істі қайта құрудағы өмірлік маңызды компонент болып табылады. Әлеуеттің осылай артуының арқасында медбикелер дамып, 21 ғасырдың денсаулық сақтау саласындағы заманауи үрдістер бойынша білім алуда. Мейірбикелік білім мен дағдыларды жетілдіре отырып, медбикелер мейірбикелік білім беру, клиникалық және ғылыми-зерттеу жұмыстары саласындағы озық тәжірибені толық көлемде қолдана және тарата алады. Керісінше, жылдам нәтиже алу мүмкін емес, өйткені бұл көпжылдық міндет жергілікті, ұлттық және халықаралық ынтымақтастық, әріптестік, білім беру, оқыту және зерттеулер арқылы тұрақты даму циклі болып табылады. Дегенмен, бұған бірнеше елдерде келтірілген мысалдарға сәйкес қол
жеткізуге болады, бұл мейірбике ісінің әлеуетін дамытуда табысқа жету оқиғаларымен расталады (Koto-Shimada, Yanagisawa, Boonyanurak, & Fujita, 2016; Rumsey, Catling, Thiessen & Neill, 2017; Uwizeye et al., 2018), Біз Қазақстанның осы тарихқа қосылуын асыға күтеміз!

Authors

Paolo Colet

Nancy L. Stitt

Alma Syzdykova

School of Medicine, Nazarbayev University, Astana, Kazakhstan

References

Halstead, J. (2012, September 24). Transforming nursing education to meet emerging healthcare needs. Robert Wood Johnson Human Capital Blog. Published 2012. Retrieved from https://www.rwjf.org/en/blog/2012/09/transforming_nursing.html

Koto-Shimada, K., Yanagisawa,. S., Boonyanurak, P., & Fujita, N. (2016). Building the capacity of nursing professionals in Cambodia: Insights from a bridging programme for faculty development. International Journal of Nursing Practice2222-30. doi:10.1111/ijn.12436

Ministry of Labor and Social Protection of Population of the Republic of Kazakhstan.

(2015). Integrated plan of the nursing care development in the RK for 2020.

Rumsey, M., Catling, C., Thiessen, J., & Neill, A. (2017). Building nursing and midwifery leadership capacity in the Pacific. International Nursing Review64(1), 50-58. doi:10.1111/inr.12274

Uwizeye, G., Mukamana, D., Relf, M., Rosa, W., Kim, M. J., Uwimana, P., & ... Moreland, P. (2018). Building Nursing and Midwifery Capacity Through Rwanda’s Human Resources for Health Program. Journal of Transcultural Nursing29(2), 192-201. doi:10.1177/1043659617705436

Бөлісіңіз:

Пікір үстеу